Dobre praktyki cyberbezpieczeństwa w pracy adwokata i kancelarii

  • Naczelna Rada Adwokacka przyjęła i rekomenduje „Dobre Praktyki Dotyczące Cyberbezpieczeństwa w Działalności Kancelarii Adwokackich i Pracy Adwokata”.
  • Materiał przygotował Instytut LegalTech przy NRA.
  • Uchwałę w sprawie przyjęcia dokumentu NRA podjęła 14 stycznia 2023 r. podczas posiedzenia plenarnego.

W procesie cyfryzacji Adwokatury niezwykle istotne jest wsparcie najważniejszego obowiązku każdego adwokata – ochrony tajemnicy zawodowej.

Na „Dobre Praktyki” składają się zalecenia przedstawione w głównej części w formie tabel pogrupowanych według pól tematycznych wraz z ich rozróżnieniem na adresatów zawartych zaleceń, a także załącznik zawierający omówienie poszczególnych zaleceń.
Główna część podzielona jest na wprowadzenie, rozdział I (zawierający zalecenia podstawowe dla wszystkich adresatów, w tym Kancelarii jednoosobowych) oraz rozdział II (zawierający zalecenia dodatkowe, przeznaczone dla pozostałych grup Kancelarii).

Z uwagi na poruszaną w „Dobrych Praktykach” materię, dokument ten będzie podlegał okresowym przeglądom i zmianom.

Dobre Praktyki mają charakter zaleceń, których stosowanie nie jest obligatoryjne a brak ich stosowania nie rodzi bezpośrednich negatywnych skutków w odpowiedzialności zawodowej czy dyscyplinarnej.
Nie wyłącza to jednak obowiązków adresatów Dobrych Praktyk w zakresie dołożenia należytej staranności w dochowaniu Tajemnicy zawodowej, określonych przepisami prawa i aktów samorządu adwokackiego, w szczególności regulujących zasady etyki zawodowej adwokata

Skip to content