WYKAZ DOKUMANTÓW O WPIS NA LISTĘ ADWOKATÓW PO POZYTYWNIE ZDANYM EGZAMINIE ADWOKACKIM.
Osoby, które ukończyły aplikację adwokacką składają wniosek o wpis do ORA właściwej ze względu na odbycie aplikacji.
Osoby przystępujące do egzaminu adwokackiego bez odbycia aplikacji adwokackiej składają wniosek o wpis do ORA właściwej ze względu na miejsce zamieszkania.
Wykaz dokumentów dla osób składających wniosek o wpis na listę adwokatów po egzaminie adwokackim.
- Wniosek o wpis na listę adwokatów z podaniem podstawy prawnej – podpisane przez kandydata,
- Kwestionariusz osobowy- 1 egz.- podpisany przez kandydata,
- Życiorys – 1 egz.,- podpisany przez kandydata,
- Zdjęcia – 3 szt. do dowodu osobistego lub do paszportu,
- Oświadczenia o pełni praw publicznych i zdolności do czynności prawnych – podpisane przez kandydata,
- Oświadczenie kandydata, że przeciwko jego osobie nie toczyło się i nie toczy żadne postępowanie karne i/lub dyscyplinarne – podpisane przez kandydata,
- Aktualna informacja o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego – jednocześnie wskazuje się, ze wydruk wizualizacji dokumentu elektronicznego „Informacja o osobie z KRK” nie jest dokumentem, o czym Ministerstwo Sprawiedliwości informuje na swojej stronie internetowej,
- Informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego – dotyczy osób urodzonych do dnia 01.08.1972r.
- W przypadku aplikantów adwokackich, wobec których prowadzone było postępowanie dyscyplinarne, również informacja o przedmiocie i stanie tego postępowania.
Do wniosku o wpis na listę adwokatów nie trzeba dołączać uchwały o pozytywnie zdanym egzaminie, ponieważ jej odpis znajduje się w aktach osobowych.
WAŻNE DLA OSÓB PO EGZAMINIE ADWOKACKIM BEZ ODBYCIA APLIKACJI
Dokumenty składane o dopuszczenie do egzaminu adwokackiego oraz o wpis na listę adwokatów winny być w oryginałach bądź w kopiach notarialnie potwierdzonych ( dyplom ukończenia studiów, świadectwa pracy, umowy itd.)