Przejdź do treści

Wpis na listę adwokatów po pozytywnie zdanym egzaminie adwokackim

Izba Adwokacka w Katowicach

Osoby, które ukończyły aplikację adwokacką składają wniosek o wpis do ORA właściwej ze względu na odbycie aplikacji.

Osoby przystępujące do egzaminu adwokackiego bez odbycia aplikacji adwokackiej składają wniosek o wpis do ORA właściwej ze względu na miejsce zamieszkania.

Wykaz dokumentów dla osób składających wniosek o wpis na listę adwokatów :

  1. Wniosek o wpis na listę adwokatów z podaniem podstawy prawnej – podpisany przez kandydata,
  2. Kwestionariusz osobowy- 1 egz.- podpisany przez kandydata,
  3. Życiorys – 1 egz.,- podpisany przez kandydata,
  4. Zdjęcia – 3 szt. do dowodu osobistego lub do paszportu,
  5. Oświadczenie o pełni praw publicznych i zdolności do czynności prawnych – podpisany przez kandydata,
  6. Oświadczenie kandydata, że przeciwko jego osobie nie toczyło się i nie toczy żadne postępowanie karne i/lub dyscyplinarne – podpisane przez kandydata ( jeżeli się toczyło i zostało zakończone dołączyć wyrok, postanowienie, orzeczenie etc.),
  7. Aktualna informacja o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego – jednocześnie wskazuje się, ze wydruk wizualizacji dokumentu elektronicznego „Informacja o osobie z KRK” nie jest dokumentem, o czym Ministerstwo Sprawiedliwości informuje na swojej stronie internetowej,
  8. Złożenie lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego – dotyczy osób urodzonych do dnia 01.08.1972r.
  9. W przypadku aplikantów adwokackich, wobec których prowadzone było postępowanie dyscyplinarne, również informacja o przedmiocie i stanie tego postępowania.

Do wniosku o wpis na listę adwokatów nie trzeba dołączać uchwały o pozytywnie zdanym egzaminie, ponieważ jej odpis znajduje się w aktach osobowych.

WAŻNE DLA OSÓB PO EGAZMINIE ADWOKACKIM BEZ ODBYCIA APLIKACJI

Dokumenty składane o wpis na listę adwokatów winny być w oryginałach bądź w kopiach notarialnie potwierdzonych ( dyplom ukończenia studiów, świadectwa pracy, umowy itd.)

Aplikanci adwokaccy, którzy ukończyli aplikację adwokacką w grudniu 2024r., przystąpili do egzaminu adwokackiego a nie złożą wniosku o wpis na listę adwokatów, zachowują status aplikanta adwokackiego maksymalnie do grudnia 2025.

Aplikanci prawomocnie wpisani na listę adwokatów tracą status aplikanta i nie mogą występować przed sądami, brać substytucji itp.

Wnioski o wpis na listę adwokatów rozpatrywane będą na najbliższym posiedzeniu Rady w dniu

21 maja br.

Wnioski należy składać w terminie od 5 do 16 maja br. w biurze podawczym Rady Adwokackiej

( I piętro) w godzinach pracy Rady.(od poniedziałku do czwartku w godz.9.00-18.00, piątek 9.00-14.00).

Wnioski złożone w terminie późniejszym rozpatrywane będą na kolejnych posiedzeniach.